Brev:
For lidt mælk, vil ikke sin have flaske
6. januar 2013
Alder:
5 mdr.
For lidt mælk, vil ikke sin have flaske
Kære Helen
Tak for dine tidligere rigtig gode råd. Nu kan vi putte vores datter 19.30 istedet for kl. 2 efter 6 timers kamp :)
Min datter fylder snart seks mdr og får skemad. Hun har aldrig været særlig glad for at spise. Og derfor startede vi hurtigt op på skemad, da hun ikke fik nok mælk.
Mit problem er, at hun faktisk ikke vil have flaske om dagen. Hun får 200 ml kl. 19.30, kl. 24, og kl. 06 ca. I løbet af dagen kan jeg så også få ca. 70 ml i hende over hele dagen. Dvs. hun max får 670 ml. Og de fleste gange kun 400 på et døgn, fordi hun ikke spiser flaskerne op.
Det er faktisk kun i halvsovende tilstand, hun vil have mælk. Og jeg frygter for, om hun får nok. Hun har som sagt, aldrig været glad for flasken og at spise, men grød går så nogenlunde, selvom det kan være en kamp. Hun vejer dog det, hun skal, og hun drikker også vand.
Jeg har også prøvet mælk af kop, men det virker heller ikke så godt. Jeg har også prøvet at holde igen med grød og mos, men så spiser hun slet intet. Sådan har det altid været.
Tit er hendes afføring som ler. Det er vel et tegn på, hun ikke får nok væske? Hun virker dog ikke generet af det.
Lige et sidste spørgsmål: Må jeg fryse kartoffelmos ned i små portioner til hende?
Hun får majsgrød til morgenmad, mos til middagsmad, risgrød om eftermiddagen og kartoffelmos med grøntsager til aftensmad. Oftest er det dog kun 5-6 små skefulde.
Vil lige til aller sidst høre, om det mon ændrer sig det med, at hun ikke rigtig vil spise? Hun hyler lidt og brokker sig en smule, og åbner så alligevel munden og spiser og andre gange gider hun ikke. Men jeg skal jo have lidt i hende, når hun heller ikke vil have mælk.
Hilsen